maandag 18 juli 2016

Welkom op mijn blog!


Hallo allemaal!

Ik ben Sophie en ik ben 17 jaar. Over precies één maand vertrek ik voor 11 maanden naar Argentinië. Ik ga daar naar high school en ik verblijf daar ook in een gastgezin. In mei kreeg ik al bericht van mijn gastgezin! Super fijn natuurlijk dat ik dit al zo snel wist!! Mijn gastgezin bestaat uit een vader, moeder, een zusje van 15 jaar en een zusje van 6 jaar. Het lijkt mij een heel gezellig gezin!
Ik zal verblijven in Cordoba, na Buenos Aires is dit de grootste stad in Argentinië met maar liefst 4 miljoen inwoners! Het lijkt me heel gaaf om in zo´n grote stad te wonen, maar natuurlijk zal het ook even wennen zijn, omdat ik nu op het platteland woon.
Eigenlijk kwam het idee om één jaar op uitwisseling te gaan twee jaar geleden. Op mijn school was er een meisje op uitwisseling die ook uit Argentinië komt, ik raakte met haar aan de praat en werd erg enthousiast. Op mijn school wordt er ook voorlichting gegeven door AFS, dus de beslissing dat ik een jaar met AFS weg zou gaan was al snel gemaakt.
Ik vind het fijn dat AFS al allerlei activiteiten in Nederland voor ons organiseerde, zo leerde ik alvast wat jongeren kennen die ook een jaar weggaan of jongeren die dit jaar een jaar in Nederland verbleven. Zo kon je gedachten met hun uitwisselen en je leert mensen van over de hele wereld kennen.
Soms wordt mij gevraagd waarom ik dit wil doen. Ten eerste doe je een unieke levenservaring op en ten tweede wordt je zelfstandiger. Ook ervaar je een nieuwe cultuur, je leert een andere taal spreken en je ontmoet nieuwe mensen.
Argentinië lijkt mij een heel mooi land en de cultuur spreekt mij erg aan, omdat vrienden en familie daar heel belangrijk zijn. Ook lijkt het mij heel leuk om er een andere taal bij te leren!!

Groetjes,                         

Sophie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten